• Voorzitter

In Memoriam: Jos Beltman

Bijgewerkt op: 5 okt. 2022

Op 1 oktober 2022 is ons erelid Jos Beltman plotseling overleden. Jos mocht slechts 76 jaar oud worden.

Jos Beltman 2 augustus 1946 - 1 oktober 2022 Jos stond, samen met zijn vrouw Juul, 51 jaar geleden aan de wieg van Surf. Kort na de oprichting door Juul werd Jos actief binnen de vereniging. Al snel vervulde Jos naast het volleyballen ook een kaderfunctie en nagenoeg zijn hele actieve volleyballeven heeft hij de vereniging mede vorm gegeven onder andere door een lange periode als voorzitter. Ook was Jos zeer actief bij de organisatie van lustrums en de legendarische 24-uurs volleybalmarathons die in de jaren '80 van de vorige eeuw werden gespeeld. Kenmerkend was daarin zijn duidelijke bestuursstijl: daadkrachtig en overtuigend waar nodig maar vooral ook ruimte biedend aan anderen (waaronder veel jeugd) om zich te ontwikkelen in kaderfuncties. Hierdoor is Jos een belangrijke factor geweest in het tot stand komen van de unieke verenigingscultuur zoals we die tot op heden nog kennen binnen Surf: iedereen draagt een steentje bij en vele handen maken licht werk. Ook na zijn actieve volleybal- en bestuursperiode bleef Jos zeer betrokken bij Surf: als terugkerend lid van de kascontrolecommissie, als vaste bezoeker aan onze ALV's, als adviseur op allerlei vlakken (gevraagd én ongevraagd) en zeer frequent aanwezige supporter bij onze thuiswedstrijden. En niet in de laatste plaats: als dierbare vriend van vele volleyballers en oud-volleyballers. Wij verliezen met Jos een bijzonder verenigingsmens, een groot sportbestuurder en echt Surf-icoon! Wij wensen zijn vrouw Juul, dochters Jos en Ruby en verdere familieleden alle kracht om dit enorme verlies te dragen.

In verband met de uitvaart van Jos, op zaterdag 8 oktober 2022, zullen de thuiswedstrijden van 11:15u en 13:00u worden verplaatst naar een andere datum door het wedstrijdsecretariaat. Geplande uitwedstrijden worden op verzoek van de betreffende teams verplaatst indien nodig.

Het bestuur hecht eraan dat iedereen die dat wil de gelegenheid heeft om aanwezig te zijn bij het afscheid van Jos om 12:15u in de Lichtzaal van Crematorium 'Rusthof', Dodeweg 31 te Amersfoort en/of aansluitend om 14u in 'De Stuw' te Hoevelaken. Aan Surfleden wordt daarbij nadrukkelijk gevraagd het wedstrijd- of jubileumshirt van Surf te dragen.