Blacklight Volleybal

Wil je eens een keer een leuke activiteit organiseren met volleyballen.. ga dan blacklightvolleyballen!
Surf verhuurt een compleet pakket voor 75 euro. Voor meer info zie hieronder of download de PDF-bijlage.

Wat is blacklightvolleybal?

Blacklightvolleybal is een variant op gewoon volleybal. In een geheel donker zaaldeel van de sporthal wordt er volleybal gespeeld waarbij het enige licht blacklight-licht is. Door het blacklight-licht lichten alle witte en fluorescerende spullen op. Dit geeft een spectaculair effect.

Het kan op een gewoon volleybalveld gespeeld worden 6 tegen 6, maar bij de mini’s is het ook heel leuk om op twee veldjes in de breedte van het volleybalveld te spelen en dan 4 tegen 4. Blacklightvolleybal is een leuke activiteit om in recreatieve vorm te organiseren , bijvoorbeeld een keer per jaar. Het is weer eens een keer wat anders dan gewoon volleybal.

Wat zit er in het Surf-Blacklightpakket dat je bij Surf kan huren?

• 3 blacklight kanonnen met lampen van 400 watt, dit is ruim genoeg voor 1 volleybalveld. Er zit ook nog 1 reservelamp bij. Wees voorzichtig met deze lampen ze kosten ongeveer 25 euro per stuk.

• Reflecterende lijnen die je vrij eenvoudig met andere tape op de vloer kan plakken. (voor tape moet jezelf zorgen).

• Reflecterende stof om op de bovenkant van het net te bevestigen.

• Reflecterende linten die je kan gebruiken voor in het net, op de volleybalpalen (veiligheid) en om aan de wanden te plakken zodat goed zichbaar is waar deze is (ook veiligheid)

• 16 reflecterende mutsen (gemaakt voor mini’s)

• 2 volleyballen die met refelecterende verf zijn bespoten.

• 10 reflecterende hesjes voor organisatie of spelers die geen wit T-shirt hebben meegenomen.

• Telbordjes met fluorescerende wasknijper

Waar moet jezelf voor zorgen?

• Genoeg haspels om de lampen van electriciteit te voorzien.

• Tape om de refelecterende lijnen op de vloer te plakken. (vergeet ook de middenlijn onder het net niet)

• Checken hoe je de sportzaal donker kan krijgen, maar ook hoe je in de zaal weer snel licht kan krijgen (bijvoorbeeld bij calamiteit). Check ook dat de nooduitgangen in het donker wel goed zichtbaar zijn.

• In verband met veiligheid van spelers is het verstandig om van te voren te melden dat er niet hard geslagen mag worden. Je kan bijvoorbeeld afspreken dat er niet bovenhands geserveerd en gesmashed mag worden.

• Je moet zorgen dat het echt goed donker is in de sportzaal , alle ramen etc moeten goed afgeplakt zijn , bijvoorbeeld met landbouwplastic.

• De deelnemers moeten witte T-shirts dragen, dit moet je op de uitnodiging vermelden. Je kan het nog extra leuk maken door de teams voor de wedstrijd met stiften en fluorescerende spuitbussen de T-shirts te bewerken.

• Je kan het geheel nog extra gezellig maken door tijdens de wedstrijd leuke achtergrondmuziek te draaien.

• Probeer de blacklight kanonnen op een hoogte van ongeveer 1 tot -1.5 meter te plaatsen (bijvoorbeeld op een gymnastiekkast), zorg ervoor dat ze veilig staan en niet makkelijk er vanaf kunnen vallen. Probeer als het kan de Blacklightkanonnen dusdanig te beschermen dat er geen bal tegen kan komen. (bijvoorbeeld door er een net voor te spannen of een voetbaldoeltje voor te zetten).

• Neem de tijd om van te voren alles goed in te richten , dit kost meestal wel meer dan een uur met een paar man/vrouw aan hulp.

Over de verhuur

• De kosten voor het huren van het Surf-Blacklightpakket bedragen 75 euro, mocht er een lamp kapot zijn gegaan dan verwachten we dat de kosten hiervan (25 euro) na afloop ook vergoed worden.

• Je krijgt het Surf-Blacklightpakket 2 dagen ter beschikking, mocht het voor of na de benodigde datum verder niet verhuurd zijn dan kan dit na onderling overleg ook langer zijn.

Je kan het Surf-Blacklightpakket aanvragen bij:

Pieter Meijer, 06-28504783, p.meijer28@chello.nl,

Ridderspoor 18, 3871 JH Hoevelaken.

Met hem kan je overleggen wanneer je de spullen kan ophalen en wanneer ze weer teruggebracht kunnen worden.

Na overeenstemming over de verhuur word je verzocht de 75 euro kosten van te voren over te maken naar rekening NL41 INGB 0001 6367 39 van VV Surf.